تکمیل رینگ چهارم از بار ترافیکی رینگ سوم می کاهد

شهردار اصفهان گفت: تسهیل ترددهای شهری، کاهش ترافیک رینگ سوم و کاهش آلاینده ها از مزیت های رینگ چهارم است که بر همین مبنا، شهرداری اصفهان برای تامین مالی آزادسازی بخش های در محدوده شهر، تصمیم هایی را گرفته است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در جلسه بررسی پیشرفت طرح های عمرانی شهرداری اصفهان، با اشاره به بررسی روند پیشرفت و مشکلات حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان در جلسه ای با حضور مدیران شهری اصفهان اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات، راه حل های لازم مطرح و تصمیم گیری شده است.

وی ادامه داد: مسیر 2.5 تا 4 کیلومتر رینگ چهارم از امروز وارد مرحله اجرایی و عمرانی شد تا در امتداد مسیرهای ساخته شده در این رینگ، تکمیل این طرح بزرگ شهری متناسب با جمعیت رو به افزایش اصفهان سریع تر اجرایی شود.

شهردار اصفهان به تسهیل ترددهای شهری، کاهش ترافیک رینگ سوم و کاهش آلاینده ها به عنوان مزیت های رینگ چهارم اشاره و تصریح کرد: البته بخش هایی از رینگ چهارم خارج از محدوده شهر اصفهان است که برای آزادسازی این بخش ها نیاز به تعامل استانداری و شهرداری های مربوطه داریم.

وی در خصوص کارکرد «شرکت پروژه» برای تکمیل رینگ چهارم اظهار کرد: این شرکت می تواند در مباحث مربوط به آزادسازی های شهرهای دیگر که در مسیر رینگ قرار دارد، کمک کننده باشد تا با استفاده از منابع مالی در اختیار، این طرح ساخته شود؛ البته شهرداری اصفهان برای تامین مالی آزادسازی بخش های در محدوده شهر، تصمیم هایی را گرفته است.

1737449.jpg

*عملیات اجرایی کیلومتر 2.5 تا 4 حلقه حفاظتی آغاز شد

همچنین، ایرج مظفر با اشاره به تکمیل پروژه حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان به عنوان یکی از طرح های کلیدی شهر، اظهار کرد: در تلاش هستیم اولویت نخست رینگ چهارم از کیلومتر صفر تا نهم رینگ حدفاصل تقاطع سردار شهید سلیمانی تا اتصال به خیابان‌ های تابان و آسمان را تا سال ۱۴۰۱ تکمیل کنیم.

وی ادامه داد: بر همین مبنا، امروز همزمان عملیات اجرایی کیلومتر 2.5 تا 4 حلقه حفاظتی که جز اولویت‌ های نخست رینگ بوده، آغاز شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کیلومتر 2.5 تا 4 در بازه زمانی ۱۰ ماهه شامل مسیر و یک تقاطع رو به روی شهر بهاران احداث می شود، گفت: همچنین برای پیشبرد سریع تر امور، موضوعات مربوط به منابع مالی مورد نیاز پروژه با معاون مالی و اقتصادی شهردار مطرح و قول ‌های مساعدی برای انجام آزاسازی‌ ها داده شد.

وی افزود: سیاست ‌هایی برای کل رینگ اتخاذ و برنامه ‌ریزی شد تا برای تامین منابع مورد نیاز از ظرفیت و پتانسیل ‌های اطراف رینگ استفاده شود از این رو مقرر شد معاونت شهرسازی پتانسیل‌ ها را بررسی و اعلام کند.

گفتنی است، ابرپروژه رینگ چهارم شهر اصفهان با 78 كيلومتر طول داراي 4 مسیر رفت و 4 مسیر برگشت و 23 تقاطع است که قرار است ترافیک ناشی از تردد خودروها به ویژه خودروهای سنگین ورودی به شهر اصفهان از سمت شرق شهر را کاهش دهد.



کد محتوا 40924

برچسب ها